بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه تعداد ترابرد های انجام شده از اپراتور ایرانسل به دو اپراتور دیگر 35,998، از اپراتور همراه اول به دو اپراتور دیگر 34,425 و انتقال از اپراتور رایتل به ایرانسل و همراه اول 8,665 می باشد. در مجموع معادل 79 هزار و 88 ترابرد در بازه زمانی ذکر شده صورت گرفته است.
امکان ترابرد شمارههای همراه از سال ۹۵ شروع شده و به اجرا درآمد. هدف این طرح ارائه این امکان به مشترکین جهت تغییر اپراتور خود با حفظ شمارهی سابقشان را میدهد. با اجرایی شدن این طرح بسیاری از افراد توانستند بدون تغییر شمارهشان با اپراتور دیگری کوچ کنند.
از مواردی که موجب می شود درخواست اپراتورها از طریق ترابردپذیری تایید نشود به شرح زیر است:
· مشترک بیش از دو بار در سال درخواست تغییر اپراتور خود را بدهد.
· مشترک کمتر از سه ماه از اپراتور اولیه استفاده کرده باشد.
· هویت فرد با مشخصات اعلام شده برای استفاده از اپراتور جدید مطابقت نداشته باشد.
· تغییر سیم کارت دائمی به اعتباری و بالعکس.
· فعال نبودن سیم کارت اولیه.
· عدم پرداخت بهموقع صورتحساب برای سیم کارتهای دائمی.
به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ از اول سال 1399 تا پایان آذرماه، میزان ترابردهای انجام شده 79 هزار و 88 مورد گزارش شده است. طریقه استفاده از این طرح نیز بدین شکل است که ابتدا فرد باید به صورت غیر حضوری از طریق وبسایت اپراتوری که قصد دارد از آن استفاده کند یا به صورت حضوری از طریق مراجعه به دفاتر مربوطه، برای این طرح ثبت نام کند. پس از آن، تمامی هزینههای پیامک، تماس و اینترنت مطابق اپراتور جدید خواهد بود. درخواست ترابرد، شرایط و قوانین مختص به خود را دارد. چنانچه درخواست ترابرد مشترکین با شرایط این طرح سازگار نباشد، استفاده از اپراتور دیگر بدون تغییر شماره تلفن صورت نخواهد گرفت؛ اما در صورت تایید و موافقت با درخواست فرد، یک پیامک حاوی تائید ثبت نام به او ارسال میشود.
از دلایلی که باعث به وجود آمدن این میزان ترابردها و تعویض اپراتور توسط مشترکین میشود، میتوان به کیفیت خدمات، تعداد تخلفات و تجربه کاربری اشاره نمود. همچنین، ممکن است با ارائه سرویسهای جدید و خدمات شگفتانگیز از سوی یک اپراتور، مشترکان اپراتورهای دیگر بخواهند برای استفاده از این سرویسها به اپراتور دیگر روی آورند؛ بنابراین نمیتوان نامناسب بودن خدمات اپراتورها را ملاکی برای توجیه تعویض اپراتورها در نظر گرفت.
شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که اصلا اتاق فرار چیست؟ اسکیپ روم یا اتاق فرار یک بازی 60 تا 90 دقیقه ای است که مردم به صورت تیمی آن را بازی میکنند. این بازی به این نحو است که شما همراه با هم تیمی های خود در یک اتاق زندانی میشوید و با حل کردن پازل، معما و سرنخ های موجود در داستان و سناریوی بازی به پیش می روید و در صورتی که بتوانید در این زمان مشخص به چالش ها پیروز شوید و از اتاق فرار کنید، برنده خواهید بود. اتاق فرار میتواند سناریوهای مختلفی داشته باشد مثل ماجراجویانه، معمایی، ترسناک و ... اما ما در این مقاله قصد بررسی سه مورد از ترسناکترین اسکیپ روم های ایران را داریم.
اگر با بازی Silent Hill نسخه P.T آشنا هستید و به آن علاقه دارید، این اسکیپ روم میتواند جذابیت زیادی برای شما داشته باشد، داستان از این قرار است که مردی از روی جنون دو فرزند و همسر باردار خود را به قتل میرساند و شما در خانه او زندانی شده اید، شما باید در چهار شب قبل از نیمه شب از این خانه فرار کنید، و در صورتی که موفق نشوید شما نیز دچار جنون خواهید شد. در این سناریو علاوه بر محدودیت زمان، شما باید مراقب باشید که هیچ کدام از چهار شب بازی را نبازید که این موضوع باعث دوچندان کردن هیجان بازی میشود.
این سناریو به داستان Dead End مربوط میشود اما ترتیب خاصی نداشته و شما میتوانید به دلخواه هر کدام را اول بازی کنید. در این داستان یک دختر بچه شاهد قتل فاجعه وار و سلاخی شدن خانواده اش بوده و از بازگو کردن ماجرا بسیار هراسان است و شما باید به عنوان تیمی از روانشناسان برای همکاری با پلیس محلی نقش خود را ایفا کرده و در پی شنیدن ناگفته ها جستجو کنید.
داستان این اسکیپ روم در جنگ جهانی دوم رخ میدهد که در آن چهار اسیر جنگی از چهار کشور به همراه پیشینه های مختلف در حال دست و پنجه نرم کردن با سرنوشت تلخ و شوم خود هستند و شما با قدم برداشتن روی جای پای آنها، نقش ایفا میکنید. با اینکه چنین چیزی هرگز سابقه نداشته، شما باید زنده از این زندان خارج شوید، در این سناریوی پر اضطراب و کم نور کار تیمی مهم ترین کلید حل مشکل است.
اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در جهت جلب رضایت مشتریان خود قصد دارند تا به مناسبت دهه فجر بستههای هدیه به مشترکان خود اهدا کنند. در این خبر جزییات این طرح های هدیه برای هر اپراتور و همچنین نحوهی فعال سازی هرکدام را با جزئیات شرح دادیم.
هدیه همراه اول شامل یک بسته اینترنت به حجم 3 گیگابایت است. اگر شما از مشترکین این اپراتور هستید، میتوانید از تاریخ 12 بهمن تا روز چهارشنبه 22 بهمن ماه این بسته را فعال کرده و برای محتوای داخلی از آن بهره ببرید. محتوای داخلی شامل اپلیکیشنهای پیام رسان و وبسایتهای داخلی که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات تعیین شدهاند میباشد. اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران جزئیات این هدیه را این چنین گزارش میدهد: برای این کار کافی است کد دستوری #67*100* را شماره گیری کنید تا این بسته هدیه برای شما فعال گردد. مهلت استفاده از این بسته تا آخر روز 22 بهمن میباشد. یکی از مزایای این هدیه همراه اول به مشترکین خود، امکان فعال سازی همزمان آن با دیگر بستههای مکالمه و اینترنت میباشد. به طوری که اگر در حال حاضر دارای یک بسته اینترنت فعال باشید، مانعی برای فعال سازی اینترنت هدیه وجود نداشته و میتوانید از هر دو بهرهمند شوید.
رقیب همراه اول، ایرانسل، نیز با اختصاص دادن هدیههایی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سعی در رقابت با اپراتور همراه اول را دارد. این هدیه شامل 42 گیگابایت اینترنت هدیه به 1100 نفر از کاربران خود میباشد. این 1100 نفر از طریق قرعه کشی گزینش میشوند؛ بدین ترتیب که بخش «تکان شگفتانگیز» ایرانسل من در بازه زمانی 12 تا 22 بهمن هر روز به 100 نفر از مشترکین خود اینترنت 42 گیگابایتی هدیه میدهد؛ بنابراین تا روز چهارشنبه 22 بهمن ماه، 1100 نفر برنده خوششانس این هدیه بوده و میتوانند از آن استفاده کنند. برای شرکت در این قرعه کشی کافی است به بخش «تکان شگفتانگیز» در اپلیکیشن ایرانسل من بروید و با تکان دادن گوشی موبایل خود شانس خود را در برنده شدن این هدیه بیآزمایید. مهلت استفاده از این بسته تا 24 ساعت پس از فعال سازی اعلام شده و هر مشترک دائمی یا اعتباری تنها یک بار شانس برنده شدن دارد و میتواند از 42 گیگابایت اینترنت رایگان ایرانسل استفاده کند.
اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل هر کدام برنامه معینی را برای از خارج کردن شبکه 3G از میدان دارند. در این میان، مرتضی طاهری بخش، معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول، از خاموش کردن شبکه 3G خبر داد و افزود: با مصرف رو به رشد شبکه 4G، لازم است با کاهش فرکانسهای شبکه نسل دوم و سوم، فرکانس بیشتری را برای 4G تامین کنیم؛ بنابراین در سال 1402 یا 1403 با شبکه سوم تلفنهای همراه خداحافظی خواهیم کرد. در حال حاضر نیز شاهد کاهش مصرف اینترنت همراه 3G در اپراتور همراه اول به زیر 20 درصد هستیم.
با گسترش استفادهی کاربران از شبکهی 4G، نیاز به فرکانس بیشتر برای پشتیبانی از این تعداد بالا در سراسر دنیا حس میشود و نیاز است تا بستر برای افزایش فرکانس نسل چهارم و حتی پنجم شبکههای اینترنتی فراهم گردد. به همین جهت بسیاری از اپراتورهای تلفن همراه در سراسر دنیا اقدام به جمع آوری زیرساختهای 3G و گسترش این زیر ساختها برای 4G , 5G کرده اند. در ایرا نیز اپراتورها گامهایی را به سوی این تحول برداشته اند اما این روند با سایر نقاط دنیا کمی متفاوت است.
هر سه اپراتور در تلاش برای کمرنگتر کردن حضور شبکه 3G در ایران هستند و در این میان سخنی از حذف 2G به میان آورده نمیشود. دلیل این امر نیز وجود 15 میلیون مشترک شبکه نسل دوم در کشور است.
اتعداد مشترکین شبکه نسل سوم در ایران بر اساس آمارهای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به طور تقریبی 21 میلیون گزارش شده است، در حالیکه تعداد کاربران نسل چهارم گوشیهای همراه به 55 میلیون نفر میرسد. بر طبق این آمار، اپراتور همراه اول با بیش از 11 میلیون کاربر، بیشترین تعداد مشترکین شبکه 3G را دارد. بعد از آن ایرانسل بیش از 7 میلیون و رایتل کمتر از یک میلیون دارای کاربران شبکه نسل سوم هستند.
مدیر عامل ایرانسل در رابطه با خاموش کردن شبکه 3G چنین عنوان میکند: فکر میکنم بهتر است از نظر فنی این شبکه را خاموش کنیم؛ چرا که در حال حاضر گوشیهای موبایل در ایران، یا تلفن همراه ساده (Feature Phone) هستند که از شبکه 2G استفاده میکنند، یا گوشی هوشمند هستند که مجهز به شبکه 4G میباشند. با این وجود، هنوز 20 تا 25 درصد از گوشیهای همراه، شبکه 4G را پشتیبانی نمیکنند؛ بنابراین نمیتوان درباره حذف یکی ازشبکهها تصمیم قطعی گرفت.
رایتل که از همان ابتدای ظهور خود در ایران راه ورود شبکه نسل سوم را به کشور باز کرد، اکنون با 1060 سایت مختلف در تهران که همه از نسل چهارم پشتیبانی میکنند، در حال توسعه شبکه خود به سایر نقاط در ایران نیز میباشد.
منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز
به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ وجود محدودیتهایی برای سیم کارت شاد و همچنین مخالفتهای برخی مسئولان، مانع از راهاندازی سیم کارت شاد گشت. حسن الحسینی، مشاور وزیر آموزش و پرورش، در رابطه با پروژه سیم کارتهای شاد توضیح داد: 10 درصد از تبلتها که جهت استفاده از پلتفرمهای آموزش آنلاین در دسترس کودکان و نوجوانان قرار دارد، متعلق به افراد دیگری بوده و دانش آموزان مالکیتی بر آنها ندارند. این موضوع زمینه مخالفت بسیاری از مسئولان را با این طرح فراهم نموده است.
با همهگیرشدن ویروس کرونا، الزام خانهشینی و حفظ فاصله اجتماعی، بسیاری از فعالیتهای روزانه مردم، اعم از آموزش، کار، حمل و نقل، خرید، تفریحات و ... به صورت مجازی و با کمک اپلیکیشنها و پلتفرمهای مخصوص انجام میشود. در پی افزایش حجم اینترنت مصرفی برای آموزش کودکان و نوجوانان و بالا رفتن احتمال به دام افتادن در جرایم اینترنتی، دسترسی به محتواهای نامربوط و بهوجود آمدن فضایی ناامن برای دانش آموزان، از توزیع سیم کارتهای شاد سخن به میان آمد. محمود حبیبی، مدیرکل دفتر فنآوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش، در تابستان 99 خبر از آغاز فرایند تولید این سیم کارتها داد. قیمت تعیین شده برای سیم کارت های شاد برابر با قیمت سیم کارت های ایرانسل، همراه اول و رایتل بوده و کاربران سیم کارتهای این اپراتورها، میتوانستند هر زمان که مایل باشند برای دریافت سیم کارت شاد از اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل اقدام کنند. با این کار امنیت دانش آموزان و همچنین معلمان گرامی در فضای مجازی حفظ شده و هدف اصلی که همان رشد و آموزش میباشد، محقق می گردد.
الحسینی در رابطه با امنیت سیم کارت شاد افزود: از آن جایی که ورود به شبکه شاد از طریق احراز هویت افراد انجام میپذیرد، راه را بر تخلفات و کلاهبرداریها نیز میبندد. بر همین اساس، ما مدعی هستیم که فضای شبکه شاد، یک فضای ایمن، خاص و سالم میباشد.
سیم کارت شاد، به طور ویژه برای استفاده دانش آموزان و با هدف کمک به آنها در زمینهی آموزش آنلاین تهیه شده است. این سیم کارت با داشتن فضای کنترل شده و طبق سیاستهای اداره آموزش و پرورش، محتوای ایمن را برای دانش آموزان فراهم نموده و از دسترسی آنها به محتوای نامناسب جلوگیری میکند. اما این ایده همواره منتقدان بسیاری داشته است. از تابستان سال 99 که طرح سیم کارت شاد ارائه شد و برای ارائه به دانش آموزان در سال تحصیلی جدید آماده گردید، همواره با چالشهای فراوانی رو به رو بوده است.