بهترین های تاریخ گیتار به انتخاب رولینگ استون

در تاریخ موسیقی دنیا همیشه پدیده ها و نوابغی ظهور کردند که نامشان برای همیشه ماندگار شده است.  در بین این ستارگان، نمایندگان بسیاری از نوازندگان گیتار حضور دارند. افرادی بی نظیر که سبک های مختلف از موسیقی را به مانند جز، راک و بلوز دچار تحولی عظیم ساختند. مجله ی اینترنتی معروف رولینگ استون در مقاله ای لیستی 100 تایی از بهترین های تاریخ نوازندگی ارائه داده است که ما در این مقاله به معرفی کوتاهی درباره 10 تای اول این لیست پرداخته ایم. 



1-  جیمی هندریکس 

 

جیمز مارشال هندریکس ، زاده ی 27 نوامبر 1942 در سیاتل آمریکاست ، خواننده و نوازنده ی معروفی که بسیاری او را تاثیرگذارترین نوازنده ی گیتار الکتریک در تاریخ موسیقی  و یکی از از تحسین شده ترین موزیسین ها در قرن 20 می دانند .

او بی شک انقلابی عظیم را در موسیقی راک پدید آورد ، نوازندگی روان او مثال زدنی و بی بدیل است . موسیقی جیمی هندریکس برخاسته از جان و روح اوست و بر روح مخاطب  نیز تاثیری عمیق می گذارد .

"Little wing " یا بال کوچک را میتوان زیباترین اثر او دانست که  بسیاری معتقدند که هیچ نوازنده ای نمیتواند به مانند خود جیمی ، این قطعه را چنان عمیق و تاثیرگذار بنوازد . 

 این اسطوره ی بزرگ در سپتامبر 1970 در لندن از دنیا رفت .



2- اریک کلپتون

 

اریک کلپتون ، ستاره ی سبک بلوز و راک ، خواننده و ترانه سرای زاده ی بریتانیاست . سادگی خاص او در نوازندگی و سبک و انرژی خاص او مثال زدنی است . 

کلپتون در دوران  زندگی هنری خود ، یکبار به عنوان هنرمند تکنواز و دوبار با گروه های  "cream " و " yardbirds " به تالار مشاهیر راک اند رول راه یافته است .


3- جیمی پیج

 

جیمز پاتریک پیج ، تهیه کننده ، موزیسین و ترانه سرای انگلیسی ، از اعضای گروه های راک معروف " led zeppelin" و 

"the yardbirds" ، بی شک لایق جایگاه سوم در لیست ماست . به عنوان نوازنده ی اصلی او همیشه دقیق ترین اجرا را داشته و سلیقه ای فوق العاده  در نوازندگی اش دیده می شود . 

از برجسته ترین آثار او میتوان به " heartbreaker "  اشاره کرد که اوج هنر خود را در آن به نمایش گذاشته است . 



4- کیث ریچارد

 

کیث ریچارد ، موزیسین انگلیسی را با گروه معروف "the rolling stones " میشناسیم .  بدون شک اسطوره ای بزرگ در تاریخ نوازندگی  است . 

معروف ترین آهنگ ریچارد ، "happy"  به همراه رولینگ استونز است که در آن سبک زندگی بی قید و شرط خود را با بیان این جملات جشن میگیرد :

 

هرگز نمیخواستم مثل بابا باشم

صبح  و شب برای رئیس کار کنم .



5- جف بک

 

آثار جف بک را میتوان تلفیقی از نبوغ و شخصیت او دانست . این هنرمند انگلیسی عضو گروه معروف "yard birds "  را ، که در سال 1944 در ولینگتون  به دنیا آمد را میتوان به عنوان یکی از برجسته ترین نوازندگان گیتار در تاریخ  دانست ، کسی که به اعتقاد بسیاری ، مرزهای سبک بلوز را جابجا کرد !



6- بی بی کینگ

 

جایگاه ششم لیست ما متعلق به اسطوره ی آمریکایی بی بدیل تاریخ موسیقی ، بی بی کینگ است . 

او اولین اثر خود را در سال 1949 روانه ی بازار و بعد از آن دهه ها را صرف اجرا بر صحنه های مختلف کرد . بی بی کینگ سالانه بیش از 300 تور در جای جای دنیا برگزار میکرد . در سال 2009 موفق به کسب 15 گرمی خود شد و 6 سال بعد در سال 2015 از دنیا رفت . 


7- چاک بری

 

چاک بری امریکایی  ، خواننده و ترانه سرا را میتوان یکی از پیشتازان موسیقی راک اند رول دانست . از معروفترین آثار او ، “ no particular place to go “ ، "You never can tell “ و "johnny B.good " هستند .

دنیا این اسطوره ی بزرگ  دنیای گیتار را در سال 2017 از دست داد .



8- ادی ون هیلن

 

 ادی ون هیلن ، موزیسین هلندی-آمریکایی ، گیتاریست اصلی گروه راک آمریکایی ، " ون هیلن" بود.

از آثار ماندگار او میتوان به  "unchained" اشاره کرد که سبک نوازندگی خاص او  طوریست که انگار ساز دیگری به جز گیتار مینوازد  !

متاسفانه این نوازنده ی تکرار نشدنی ، در اکتبر 2020 دیده از جهان فرو بست .



9- دوین آلمن

 

هاوارد دوین المن ، گیتاریست راک آمریکایی ، بنیانگذار گروه "برادران آلمن " ، نوازنده ی بی رقیب اسلاید است . تام داود ، تهیه ی کننده ی موسیقی و مسئول معرفی دوین و اریک کلپتون ، دیگر اسطوره ی این لیست در یکی از خاطرات خود آورده است که :

در سال 1970 ، زمانی که گروه برادران آلمن مشغول ضبط دومین آلبوم خود بودند ، مدیر برنامه های اریک کلپتون با او تماس گرفته و از او اجازه ی ضبط در استودیو اش را میخواهد . تام این موضوع را به دوین گفته و او بسیار مشتاقانه از ایم مسئله استقبال میکند و حتی از او میخواهد که در هنگام ضبط آلبوم اریک در استودیو حضور داشته باشد . 

بعد ها این دو در اثری به نام " لایلا " ، با هم همکاری داشتند . 



10- پیت تاونزند

 

پیتر دنیس بلنفرد تاونزند ، گیتاریست متولد لندن ، رتبه ی دهم را در لیست ما از آن خود کرده است . این اسطوره ی نوازندگی ، از اعضای گروه معروف و تکرار نشدنی  "the who " است . 

پیتر در دوران حرفه ای خود هرگز به طور مستقل کار نکرده و به همین خاطر است که بعضی معتقدند ، بسیاری از افراد به توانایی بی نظیر او در در نوازندگی پی نبرده اند . 

از مشهورترین آثار او به همراه "the who" ، میتوان به آهنگ  بی نظیر "won't get flood again"  ، " Baba O'riley " و "let my love open the door " اشاره کرد . او اکنون 75 سال سن دارد . 



مهم ترین زبان ها در قرن 21 کدامند؟

قرن 21 را بسیاری از ما با نام قرن ارتباطات می شناسیم. با گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی مرز بین افراد از بین رفته و بیش از هر زمانی بهم  نزدیک شدن.  ممکنه 

که هرکدوم از ما تجربه ی آشنایی با دوستانی  رو در کشور ها و یا قاره ای دیگه رو داشته باشیم. وسیله ی ارتباطی میان ماهم زبان مشترک بین  ماست که ممکن است زبان مادری هیچکدوممون هم نباشه. پس الان بیش از هر موقعی نیاز به یادگیری یک زبان دیگه ای احساس میشه! نسبت به اهدافی هم که در نظر داریم ممکنه که به سراغ زبان های مختلفی بریم، ممکنه بخوایم برای ادامه ی تحصیل به کشور دیگه ای بریم و یا زندگی و  یا حتی قصد گسترش کسب و کارمون رو داشته باشیم. ممکن هم هست که صرفا به خاطر علاقه به سراغ یادگییری زبان بریم و اونصورت ندونیم که از کجا و باجه زبانی شروع کنیم؟ چه معیارهایی رو در نظر بگیریم ؟ کدوم زبان ها پرکاربردتر و رایج ترن؟ کدوما راحت ترن واسه یادگیری و... 

تو دنیا نزدیک به 7000 زبان زنده وجود  داره و ما تو این مقاله به سراغ معرفی جندتای اونها رفتیم که امیدوارم در گرفتن بهترین تصمیم بهتون کمک کنه.



انگلیسی

زبان انگلیسی ، زبان مادری بیش از 375 میلیون نفر از جمعیت دنیاست ، 1.5 بیلیون هم به نحوی از اون استفاده میکنن. تاثیرگذارترین و مهم ترین زبان در عصر تکنولوژی ، و زبان مادری اینترنت و کامپیوتر این زبانه . به علاوه انگلیسی زبان رسمی سه تا از مهم ترین غول های صنعت ، یعنی ایالات متحده ، بریتانیا و کاناداست . پس دلیل واسه یادگیری انگلیسی زیاده ، زودتر شروع کن!


چینی/ماندرین

هیچ زبانی در دنیا به اندازه زبان چینی با لهجه ماندرین صحبت نمیشه . 989 میلیون در دنیا چینی، و جمعا 1.1 بیلیون چینی با لهجه ماندرین صحبت میکنن. کشور چین دارایکی از قدرتمندترین اقتصاد ها در دنیاست و به نظر میرسه که تا سال 2050  به رهبر اقتصادی در دنیا تبدیل میشه . بنابراین این زبان قطعا گسترده تر نیز خواهد شد .


اسپانیایی

اسپانیایی هم یکی از مهم ترین زبان ها در دنیاست . 330 میلیون نفر، زبان مادریشون اسپانیاییه و بیش تر از 420 میلیون هم به عنوان زبان دوم اسپانیایی یاد میگیرن و صحبت میکنن . اسپانیایی زبان اصلی بیش از 20 کشور در دنیاست که بیشترشون کشورهای آمریکای جنوبی هستند .


ژاپنی

زبان دیگه ای از قاره آسیا ، زبان ژاپنیه . مهم بودنش هم به خاطر قدرت اقتصادی بالای ژاپن و تاثیر گذاری اونه . نزدیک به 127 میلیون نفر ژاپنی صحبت میکنند. برای اون دسته از افرادی که در زمینه فناوری اطلاعات و صنایع مدرن فعالیت میکنن ، زبان ژاپنی  زبانی کارآمد برای یادگیریه !


آلمانی

آلمان برای دهه هاست که مهم ترین کشور از لحاظ اقتصادی در اروپاست ، زبان آلمانی هم زبانی مهم در بین کشورهای اروپاییست . 105 میلیون نفر به طور طبیعی و 80 میلیون هم به عنوان زبان دوم آلمانی صحبت میکنن .

زبان آلمانی کمی جدی به نظر میرسه که به خوبی قدرت این کشور رو در دنیا نشون میده و این زبان رو تو لیست زبانهای مهم ما قرار میده .


روسی

خیلی ها زبان روسی رو با نویسنده های مهمش تو دنیا میشناسن . داستایوفسکی و تولستوی کافین تا زبانشون یکی از مهم ترین ها در دنیا باشه ! از لحاظ  آماری هم زبان روسی ، زبان مادری 150 میلیون و زبان دوم 110 میلیون نفره . این زبان همچنین ، زبانی تاثیر گذار در بین کشورهای اروپایی _ آسیایی میباشد . روسیه همچنین بزرگترین آمار بازدید کنندگان اینترنتی رو در بین بازدید کنندگان اروپایی داره، که این کشور رو به مارکتی بزرگ در خرید آنلاین و تبلیغات اینترنتی تبدیل میکنه . بنابراین اگر در تجارت الکترونیک فعالیت دارید ، زبان روسی حتما پیشنهاد میشه!


فرانسه

زبان فرانسه برای قرن ها زبان اصلی در روابط دیپلماتیک بوده . به طور کلی 370 میلیون نفر فرانسوی صحبت میکنن که نشان از اهمیت این زبان داره . از نظر اهمیت اقتصادی هم فرانسه قدرت ششم در دنیاست و البته که پاریس هنوز هم مرکز اصلی فرهنگ و هنره !

فرانسه زبان عشقه ! زبانی زیبا و روان برای یادگیری !


عربی

زبان عربی ، زبان رسمی بیش از 32 کشوره . 205 میلیون عرب زبان در دنیا هست که 100 میلیون از آنها زبان مادریشون عربی نیست . زبان عربی ، زبان عبادت دربین مسلمانان دنیاست که جمعیتشون به 1.5 بیلیون میرسه . همه ی اینها عربی رو به زبانی مهم در دنیا تبدیل میکنند.


هندی

زبان هندی علاوه بر کشور هند در بسیاری از کشورهای اطراف نیز صحبت میشه . 450 میلیون بومی و 200 میلیون غیربومی به زبان هندی صحبت میکنند که این زبان رو به چهارمین در دنیا از نظر جمعیت صحبت کنندگان تبدیل میکند . هند از نظر اقتصادی هفتمین در دنیاست و پیش بینی ها حکایت از گسترش این قدرت دارند .


پرتغالی

235 میلیون نفر در دنیا به زبان پرتغالی صحبت میکنند . زبان اصلی کشورهای پرتغال ، برزیل و 7 کشور دیگه که بیشترشون در نیمکره جنوبی اند ، پرتغالیه ، که اون رو به زبانی رایج و مهم در دنیا تبدیل میکنه.

 

تو این مقاله زبانها رو براساس جمعیت افراد صحبت کننده شون بررسی کردیم . برای یادگیری اما باید علاوه بر کارآمد بودن و گستردگی یک زبان علاقمون هم در نظر بگیریم و بعد انتخاب کنیم ، چرا که وقتی پیشرفت میکنیم که از یادگیری لذت ببریم !







مزایای آموزش آنلاین

با گسترش هر روزه ی استفاده از اینترنت و وسایل ارتباط جمعی مثل کامپیوتر ، سبک زندگی خیلی از ما تغییر کرده و خیلی از کارهایی رو در گذشته براشون کلی وقت و انرژی میذاشتین دیگه  الان خیلی سریع و با کمک یک اپلیکیشن ساده انجامشون میدیم . مثل کارهای بانکی که قبلا برای انجامشون لازم  بود ساعت ها تو صف انتظار وقت بگذرونیم . 

به طبع این تغییرات ، تغییراتی هم در سبک آموزش به وجود اومدن ، آموزش آنلاین گسترش پیدا کرده  و با استقبال خیلی خوبی هم روبرو شده ! چرا که به بسیاری از افرادی که در گذشته  به خاطر زندگی تو شهر های بزرگ و برنامه کاری شلوغی که دارن فرصت شرکت تو کلاس های حضوری رو پیدا نمیکنن و یا به خاطر زندگی تو شهر های کوچیک و یا روستاهای دور افتاده ، دسترسی به این امکانات رو ندارن ،  امکان یادگیری  داده !  خلاصه که تا حدی تونسته هدف والای عدالت در آموزش ( البته با وجود عدالت در دسترسی به اینترنت و سایر امکانات ) رو تا حدودی محقق کنه !

تو این مقاله به طور اختصاصی نگاهی داشتم به مزایای آموزش آنلاین ساز گیتار که امیدوارم مورد توجه باشه !


کیفیت مدرس

یکی از خوبی های آموزش آنلاین اینه که دیگه به ترافیک نمیخوریم ، در نتیجه هیچوقتم کلاسمون دیر نمیشه! یه کلاس مثل کلاس گیتار که معمولا نیم ساعته ، اگه یه ربع دیر برسی یا اصن نرسی باهم فرقی نداره. ز طرفی هزینه کلاس خصوصی با یه مدرس خوب و حرفه ای تقریبا زیاده ولی آموزش آنلاین بهمون یه مدرس خوب با یه هزینه معقول میده!

 

زمان کلاستو خودت انتخاب کن 

برای کلاس های آنلاین یه عالمه انتخاب داری که ساعت کلاست کی باشه . میتونی هر معلمی که خواستیو داشته باشی تو ی هر ساعتی از شبانه روز که خودت انتخاب میکنی! پس بهترین گزینه رو برای خودت انتخاب کن.

 

کلاستو ضبط کن

بزرگترین فایده ی کلاس آنلاین اینه که ویدیوشو داری و هروقت خواستی میری سراغشون . چیزایی رو که یاد گرفتی بارها و بارها کار میکنی . حتی میتونی ویدیو کلاسو رو ببری عقب و از اول ببینی !

امکان ضبط تو کلاس حضوری تقریبا سخت و یا حتی بعضی وقتا غیرممکنه . ولی وقتی کلاست آنلاین  باشه  درست بعد از کلاس ، درسی که یادگرفتی رو  مرور میکنی.

 

 

قبل کلاس گرم کن!

وقتی کلاسمون آنلاینه قبل کلاس کلی وقت داریم که گرم کنیم . پس بهترینو به استادمون ارائه میدیم ! بارها و بارها آکورد میگیریم تا اون قطعه ای روکه  دوسش داریم حرفه ای اجرا کنیم . بدن استرس و بدون ترس از اشتباه.

 

بدون ارتباط فیزیکی!

مدتی میشه که دنیا درگیر مبارزه با یک  بیماری همه گیر به نام کووید-19 شده . این بیماری تغییرات زیادی رو در روند انجام کارهامون ایجاد کرده . خیلی از ما از خونه کار میکنیم و خیلی ها هم از خونه  و به صورت آنلاین درس میخونن . آموزش  آنلاین تو ای مدت بیش از همیشه کمک کرده تا موانعی رو که این بیماری بوجود آورده کنار بزنیم و از علایقمون دور نیفتیم . بالاخره زندگی ائامه داره و هیچ چیزی نباید مانع ما برای پیشرفت بشه!