به جرات میتوان گفت گوشیهای آیفون محبوبترین گوشیها بین مردم هستند هرچند که در ایران به دلیل تحریمهای مختلف و شدید استفاده از این گوشیها به مراتب سخت تر است اما بازهم چیزی از محبوبیت این کمپانی کم نمیکند
و خب همگی میدانیم سیستم عامل اجرایی در این گوشیها IOS است و به همین خاطر طراحی اپلیکیشن برای این سیستم عامل چالشهای خودش را دارد
برای طراحی اپلیکیشن ios انتخاب شرکت مناسب و متخصص کاربلد خیلی مهمه. اینکه برنامه نویسی که کار شما رو انجام میده آدم آپدیتی باشه و از تکنولوژی های روز دنیا آگاهی داشته باشه باعث میشه کار باکیفیتی رو بهتون ارائه بده. این نکته واقعا خیلی مهمه چون تعداد اپلیکیشنهایی که هر روز دارن تولید میشن و به اپ استور گوشیهای آیفون اضافه میشن، بیشتر و بیشتر میشه و رقابت رو سخت تر میکنه، بنابراین برگ برندهی شما شناختتون از نیاز کاربرهاست.این شناخت بهتون کمک میکنه تا پذیرفته بشین، مورد توجه قرار بگیرین و به تبع اون رشد کنید.
نکاتی که در ادامه بهشون اشاره میکنیم، مواردی هستن که باید در طراحی و گسترش اپلیکیشن ios بهشون توجه کنید:
اپل کلی گوشی و دستگاههای مختلف داره که سیستم عامل ios روی اونها پیادهسازی میشه، بنابراین اپلیکیشنهایی که برای این سیستم عامل طراحی میشن باید این قابلیت رو داشته باشن تا روی همهی این دستگاهها به خوبی کار کنن.
مهمترین ویژگی یک اپلیکیشن رو میشه سرعت اجرای اون دونست. این مسئله برای کاربرها بسیار مهمه، اکثر اونها میخوان سریعتر به خواسته ای که دارن برسن و خروجی مد نظرشون رو از اپلیکیشن دریافت کنن وگرنه خیلی زود به این نتیجه میرسن که باید اون رو حذف کنن! بنابراین سرعت رو میشه مهمترین فاکتور در فراگیری و محبوبیت هر اپلیکیشنی دونست.
بحث امنیت مسئلهی خیلی مهم و جدیای در دنیای تکنولوژیه، همهی شرکتهایی که با دادهی کاربرها سروکار دارن سعی میکنن امن ترین شرایط رو برای دادهها و اطلاعات اونها فراهم کنن تا اطمینانشون رو جلب کنن.
شرکت اپل هم همیشه سعی در برقراری این شرایط امن و مطمئن برای کاربرها داشته و در راستای این هدف، اپ هایی رو که از امنیتشون اطلاع و اطمینان کافی نداره رو از فروشگاهش حذف میکنه. بنابراین برقراری امنیت نقش مهمی در پیشرفت اپلیکیشن شما داره.
· بروز رسانی های هدفمند و منظم
اپلیکیشنی میتونه موفق باشه که دائم نیاز کاربرهاشو بررسی کنه و برای اونها پاسخ مناسبی داشته باشه. این پاسخها همون بروز رسانیهایی هستن که باید خیلی هدفمند و منظم ارائه بشن.
تقریبا در تمامی خانوادهها حداقل یک نفر جزو کاربران و حتی طرفداران همراه اول است و از سیم کارت این اپراتور استفاده میکند و خب دلیلش هم مثل روز روشن است .و دیگر نیازی به توضیحات اضافه و تکراری نیست
ما در این محتوا به معرفی سه تا از طرحهای این اپراتور مبپردازیم
این طرح که از دی ماه سال 93 آغاز شده و همچنان ادامه دارد؛ به مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول امکان آن را میدهد تا تنها با پرداخت 15,000ریال در طول روز از 60 دقیقه مکالمه درون شبکه از ساعت 7 صبح تا 23 بهرهمند شوند.
لازم به ذکر است که مهلت استفاده از این 60 دقیقه بلافاصله پس از فعالسازی طرح آغاز میشود. ضمنا 60 دقیقهی شما میتواند در چندین تماس مصرف شود و لازم نیست تا 60 دقیقه مداوم مکالمه داشته باشید.
برای خرید این بسته کافی است تا کد دستوری #3361*10# را شمارهگیری نمایید.
10 گیگ اینترنت رایگان و قرعهکشی 500 میلیون ریالی
اگر از مشترکین همراه اول باشید؛ حتما در جریان انتشار نسخهی جدید اپلیکیشن همراه من هستید.اپراتور همراه اول، به پاس قدردانی از همراهی کاربران خود برای آنها هدیهای در نظر گرفته است. تمامی مشترکین دائمی و اعتباری این اپراتور با نصب نسخهی جدید اپلیکیشن همراه من از یک بستهی اینترنت 10 گیگابایتی بهرهمند خواهد شد. ضمنا آن دسته از کاربران که تا تاریخ 31 تیر ماه اقدام به نصب این برنامه نمایند؛ در قرعهکشی 500 میلیون ریالی همراه اول نیز شرکت داده خواهند شد.
نحوهی فعال سازی بستهی اینترنتی 3 روزهی 10 گیگابایتی نیز به این صورت است که پس از ورود به حالت پیشرفتهی اپلیکیشن همراه من، در شرایطی که پیشتر از این هدیه استفاده نکرده باشید؛ گزینهی دریافت هدیه برایتان نمایش داده خواهد شد. با کیلیک بر این گزینه بستهی هدیه برای شما فعال میشود. به علاوه کاربران میتوانند از گزینهی اشتراک گزاری نیز استفاده کنند و این بسته را به سایرین معرفی نمایند.
نکتهی قابل توجه آن که هر مشترک دائمی یا اعتباری تنها یک بار از این فرصت بهرهمند خواهد شد. ضمنا برای نصب نسخهی جدید اپلیکیشن کافی است به نسخهی قلبی این برنامه مراجعه کرده یا کد دستوری #1111* را شمارهگیری نمایید.
این بسته در بردارندهی امکان مکالمهی نامحدود درون شبکهای، از ساعت 11 شب تا 7 صبح بوده و برای تمام مشترکین دائمی و اعتباری قابل استفاده است. نکتهای که باید مورد توجه قرار گیرد؛ این است که امکان فعالسازی این بسته همراه با سایر بستهها مثل شبانه وجود ندارد.
برای فعال سازی این طرح کافی است کد دستوری #333*10* را شمارهگیری نمایید و از مزایای آن بهرهمند شوید.
بستههای طرح شبهای روشن با مبالغ زیر تعیین قیمت شدهاند:
· شبانه (24 ساعت) 10,000 ریال
· هفتگی 60,000 ریال
· ماهانه 220.000 ریال
گوگل از جمله کمپانیهاییست که تمام تلاش خود را در جهت حفظ کاربران خود می کند و روز به روز با بروزرسانیهای جدید و اضافه کردن قابلیتهای متنوع خود را از در صدر تمامی جدولها نگه داشته است . این بروزرسانیها و قابلیتها گاه در زمینههاییست که تصورش را هم نمی توانیم بکنیم برای مثال در همین اواخر گوگل قابلیتهای جدیدی را برای اندروید ارائه کرد که یکی از آن ها هشدار قبل زلزله میباشد و جالب است که گوشیهای هوشمند دارند تا جایی پیش میروند که جان انسان را هم از وقایع خطرناک طبیعی نجات دهند
به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ گوگل در این هفته ویژگیهای تازه ای به گوشی پیکسل افزوده و همین عامل باعث شده تا حسابی خبرساز شود. اما باید گفت که براساس گزارش جیاسام آرنا این خصوصیات جدید به سری پیکسل محدود نمیشود و تا مدتی بعد به سایر گوشیهای هوشمند اندروید و تمام دستگاههایی که با این سیستم عامل فعالیت میکنند نیز راه پیدا خواهند کرد. اطلاعاتی که منتشر شده خبر از متولد شدن 6 ویژگی نوظهور و جذاب در سیستم پیکسل میدهند.
گوگل که برای اولین بار جزئیات مربوط به قابلیتهای جدید را در یک پست جای داده؛ از شیوهی معرفی و رونمایی ویژگیهای جدید پیکسل الهام گرفته است.
اولین ویژگی به سیستم هشدار زلزله مربوط میشود. این سیستم که در سطح جهانی در پلتفرم اندروید در حال اجراست؛ به ساکنان مناطق گوناگون امکان آن را میدهد تا چند دقیقه پیش از وقوع زلزله، هشدار آن را دریافت کنند. این قابلیت که تاکنون در نیوزیلند و یونان در دسترس بود؛ در تغییرات جدید گوگل به ترکیه، فیلیپین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان نیز میرود. برنامهریزی گوگل به این ترتیب عمل میکند که این امکان ابتدا در کشورهای زلزلهخیز در دسترس مردم قرار گیرد و سپس در سایر کشورها نیز قابل استفاده باشد.
ویژگی جدید بعدی مختص قسمت پیامها است. این امتیاز تازه به شما اجازه میدهد تا پیامهای موردنظرتان را ستارهدار و بعدتر به سادگی پیدا کنید. برای این کار کافی است روی پیام کلیک کنید؛ آن را نگه دارید و سپس ستاره را انتخاب نمایید. تمامی پیامهای انتخاب شده به این ترتیب در بخشی جداگانه نگهداری میشوند تا دسترسی شما به آنها سادهتر شود. این امکان تازه به زودی در دسترس همهی کاربران اندروید قرار خواهد گرفت.
به علاوه، اکنون قابلیت Contextual Emoji Kitchen در نسخه بتای Gboard نیز موجود شده است. این ویژگی تابستان امسال در تلفن هوشمند دارای اندروید ۶ به بالا برای پیامهای نوشتهشده به انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی، به نسخه پایدار این اپلیکیشن میرسد.
گزینهی بعدی راجع به دسترسی صوتی یا همان Voice Access است. این برنامه حالا به سیستم تشخیص چشمی مجهز شده و برای فعال کردنش کافی است تا به دستگاه خود نگاه کنید. لازم به ذکر است که دسترسی صوتی تنها با صدای خود کاربر عمل میکند. کاربران قادر خواهند بود تا با استفاده از امکانات پیشرفته گوشی اندروید خود، به سادهترین شیوهی ممکن رمز عبور خود را وارد کنند. پس از تشخیص بخش مربوط به گذرواژه، به کاربر اجازه داده میشود از حروف، اعداد و نمادها برای نوشتن رمز استفاده کند.
نوآوری بعدی برای افرادی است که از دستیار صوتی گوگل استفاده میکنند. در این نسخهی تازه، کاربران میتوانند به سادگی از دستیار صوتی گوگل برای پیشبرد کارهای روزانهشان کمک بگیرند. به این صورت که این سیستم قادر خواهد بود تا وارد اپلیکیشنها شود و دستورات شما را اجرا کند. برای مثال کافی است بگویید:«سلام گوگل، پول قبض من را پرداخت کن.» تا این دستیار وارد اپلیکیشن مربوط شود و درخواست شما را انجام دهد. برای استفاده از این سیستم و اطلاع یافتن از لیست کارهایی که دستیار صوتی گوگل انجام میدهد؛ باید از دستور «سلام گوگل، میانبرها» کمک بگیرید.
در آخر نیز به مرور قابلیت اندروید اتو خواهیم پرداخت. بر اساس گزارشات منتشر شده، این سیستم اکنون انعطافپذیری بیشتری دارد و کاربران میتوانند گزینههای آن را راحتتر تنظیم نمایند. شما میتوانید لانچر دستگاه خود را تنظیم کرده و با حالت دستی، گزینهی تاریک را فعال نمایید. حالا با وجود تبهای جدید در اپهای چندرسانهای، گزینه «بازگشت به بالا» و دکمه A تا Z در نوار پیمایش، مرور محتوای دستگاه شما آسانتر شده است.
قابلیتهای دیگری مانند اپلیکیشنهای ناوبری، شارژ EV و پارکینگ برای اندروید اتو نیز اکنون قابل استفاده برای کاربران هستند. سیستم پیامرسانی هم پیشرفته شده است. به این ترتیب که تمام کاربران قادر خواهند بود تا پیامهای خود اعم از پیامهای واتساپ گرفته تا پیامرسان اصلی اندورید، مستقیما بخوانند و پاسخ دهند. ویژگیهای اندروید اتو در گوشی هوشمند دارای اندروید ۶ و بالاتر و در صورت اتصال به اتومبیل سازگار، در دسترس هستند.
گاها شده است که دلمان برای دوستمان و دیدارش تنگ شده باشد و به همین بهانه او را به یک فنجان قهوه در یک کافه دعوت کنیم و یا صلا ا به خانهمان دعوتش کنیم و از او میزبانی کنیم تا دیداری تازه شود و دلتنگیها از بین برود اما متاسفانه ویروس کرونا دو سالی میشود که سایهی شومش را روی زندگی ما افکنده است و نمیگذارید حتی سادهترین دیدارهایمان را داشته باشیم و یا حتی به راحتی دوست و نزدیکترین آشنا هایمان را به خانهی خود دعوت کنیم و تمام لحظههای حقیقی زندگی ما را به مجازی تبدیل کرده است گویی که ما در بستر اینترنت زندگی میکتنیم
ایرانسل به همین منظور یک سرویس جدید معرفی کرده است که سرویس میزبان نام دارد ما در این مقاله به توضیح کامل این سرویس میپردازیم
فعال کردن سرویس میزبان پیامک
برای استفاده از این سرویس، باید شمارهی کسی را که میخواهید میزبان شما باشد؛ با پیش شمارهی 704 بگیرید. سپس برای آن فرد از سوی شما درخواستی ارسال میشود و اگر او آن درخواست را بپذیرد؛ میزبان شما خواهد شد.
سرویس میزبان تماس صوتی
این سرویس همانطور که از نامش برمیآید؛ به شما امکان آن را میدهد تا هنگام برقراری تماس با مخاطب خود؛ میزبان او باشید و هزینهی تماس برقرار شده از سوی او را نیز بر عهده بگیرید. برای استفاده از این سیستم، اگر مایل باشید تا هزینهی تماس دریافتی خود را نیز بپردازید و میزبان مخاطب خود باشید؛ شما ابتدا به یک سیستم گویا متصل میشوید و در صورتی که بپذیرید تا هزینهی تماس دریافتی را پرداخت نمایید؛ مکالمه برقرار خواهد شد. لازم به ذکر است که این سرویس برای همهی مشترکین اپراتور ایرانسل قابل استفاده است. اما دریافت کنندهی تماس یا همان میزبان، باید مشترک اعتباری ایرانسل باشد.
برای فعال کردن سرویس میزبانی تماس ایرانسل، کافی است به یکی از دو روش زیر عمل کنید.
مخاطبتان پیش از شمارهی شما، کد 704 را اضافه کرده و شمارهگیری مینماید.
بعد از دنبال کردن دستورالعمل فوق، سیستم گویا با شما تماس میگیرد و اعلام میکند که مخاطب، درخواست میزبانی تماس را از شما دارد. شما نیز در صورت پذیرش این درخواست با شمارهگیری عدد 1، اقدام به مکالمه میکنید. یا در صورت عدم پذیرش درخواست میزبانی، عدد 2 را شمارهگیری میکنید.
مخاطب، شمارهی شما را به صورت #شماره مقصد با صفر*۷۰۴* شمارهگیری میکند.
بعد از اجرای این مرحله نیز، فرایند بالا تکرار شده و در صورت پذیرش، تماس با میزبانی شما برقرار میشود.
شما کاربران ایرانسلی میتوانید برای اطلاع یافتن از جزئیات این سرویس، کد #۷۰۴* را شمارهگیری نمایید.
سرویس میزبان پیامک
سرویس میزبان پیامک هم مانند تماس صوتی عمل میکند. یعنی شما میتوانید با پذیرش درخواست مخاطب خود، هزینهی پیامک ارسال شده از سوی او را متقبل شوید.
شما میتوانید به سادگی و با افزودن مخاطب خود به شمارههای مجاز، همواره میزبان او در ارسال پیامک باشید. به این ترتیب هربار کافی است با شمارهگیری عدد 6 از او میزبانی کنید. اما در مقابل برای افزودن یک شماره به فهرست غیرمجاز نیز، کافیست دستور B فاصله شماره تلفن همراه مورد نظر خود را به شماره ۷۰۴۰ ارسال کنید. برای مثال به صورت زیر:
B 09XXXXXXXXX
نکتهی دیگر آن که اگر در وضعیت رومینگ باشید؛ تمام تعرفههای این سرویس بر همان اساس محاسبه خواهد شد.
غیرفعال سازی سرویس پیامک میزبان
برای غیرفعالسازی این سرویس، کلمه LAGHV را به ۷۰۶۰ ارسال کنید.
برای فعالسازی مجدد سرویس، کلمهOZV را به ۷۰۶۰ ارسال کنید.
با گسترش اینترنت و شبکههای اجتماعی پیامها به دو دستهی صوتی و متنی تقسیمبندی شدند، پیامهای متنی به اینگونهاند که دارای رسمیت بیشتری میباشند و کلمات به شکل واضحتری خودشان را نشان میدهند اما بدیهایی نیز دارند یکی از این معایت خسته کننده بودن تایپ و خواندن پیامها متنی بسیار طولانی است و همچنین اشتباهات تایپی میتوانند باعث شوند که برداشت اشتباهی از یک پیام داشته باشیم و از همه مهمتر اینکه ما در پیامهای متنی احساساتمان را فقط از طریق ایموجیهای موجود میتوانیم بیام کنیم و خب ایموجیها هم از یک جایی به بعد از بیان احساسات شدید ناتوان میشوند به همین دلیل اپراتور ایرانسل سرویس جدیدی را برای کاربران خود در نظر گرفته است که پیامک صوتی نام دارد هرچند که نام سرویس گویای خدماتش است اما ما در این مقاله به تفسیر کامل این سرویس ایرانسل می پردازیم
سرویس پیامک صوتی ایرانسل یه این صورت عمل میکند که مشترکین اعتباری این اپراتور میتوانند از این به بعد، برای مخاطبین ایرانسلی و غیر ایرانسلی خود، تا 60 ثانیه پیامک صوتی ارسال نمایند. لازم به ذکر است که هزینهی هر پیامک صوتی برای کلیهی مخاطبین، 89.9 تومان محاسبه شده است.
مشترکین اعتباری ایرانسل میتوانند از دو طریق نسبت به ارسال پیامک صوتی اقدام کنند؛ اولین روش پیام خودکار است و به این شکل عمل میکند که سیستم با مخاطب شما به طور خودکار تماس میگیرد و پیام شما را پخش میکند. در این روش سیستم به طور خودکار تا 4 بار با مخاطب تماس میگیرد و در صورت ناموفق بودن تماسها، برای او پیامک ارسال میشود. دومین روش نیز روش پیامکی است. در این مورد مخاطب شما از راه پیامک نسبت به پیام صوتی شما مطلع میشود و سپس میتواند با سیستم تماس بگیرد و پیامک را دریافت کند. (۷۱۹ برای مشترکان ایرانسلی و ۰۹۳۷۷۱۹۰۰۰۰ برای مشترکان غیر ایرانسلی)
از امکانات جالب این سرویس میتوان به این مورد اشاره کرد؛ که شما مشترکین اعتباری میتوانید پیامک صوتی خود را ضبط کنید و زمان دلخواه برای ارسال آن را نیز تعیین نمایید. به علاوه این امکان را دارید تا یک پیامک صوتی را برای بیش از یک مخاطب ارسال کنید. افزون بر آن نیز مشترکین قادر خواهند بود تا پیام خود را از طریق پیامک و همچنین تماس خودکار برای گیرنده بفرستند. بعد از ارسال پیام و در صورت شنیده شدن آن فرستنده، پیام «شنیده شده» را دریافت خواهد نمود.